​Selskaber​

Aldershvile Slotspavillon har i næsten 100 år været samlingssted når livets fester

- store som små - skulle afholdes nord for København.

Skræddersyet arrangement

Mange gæster har i årenes løb fejret bryllupper, fødselsdage, konfirmationer og firmafester.

Alle er taget bort med skønne minder for livet. Sådan er det også i dag.

Sammen med værten aftaler vi arrangementet ned til mindste detalje. Vi sætter en ære i, at De på festdagen med ro i sindet kan nyde hvert eneste minut sammen med Deres gæster.

Nedenfor kan De klikke på vores udvalg af selskabs retter, buffet og vine. De sammensætter præsis den menu og de vine, der skal serveres. Som De vil se, kan der vælges på kryds og tværs.

Derved kan De kreere netop den festmiddag, De har drømt om. Vores største lokale "Salen" kan rumme op til 75 gæster.

Hele stueetagen kan tilsammen rumme 150 gæster.

På vores skønne 1. sal kan der sidde 20-25 i Balkonstuen

samt op til 40 gæster i Flagstuen.​

Nyttige henvisninger​

  • Vil De starte festen med en tur på bådfarten : www.baadfarten.dk
  • Hvad med en profesionel DJ til at spille til festen : www.hcdisco.dk
  • Eller harpe og violin under velkomst/middag : www.romanticstrings.dk
  • VIGTIGT Der kan afholdes store som små frokost- & aftenselskaber fra 1.februar til 31. oktober.

Eksempel på hvorledes kuvertprisen på et middagsarrangement udregnes :

​1 glas Peche (se Vinkort) :

​50,-

3 retters menu eller buffet :

500,-

Egne blomsterekorationer :

0,-

Vine ad libitum under middagen (se vinkort)​

Hvidvin: Feks. Cal y Canto: 300,- x 0,25

75,-

Rødvin: Feks. Cal y Canto : 300,- x 0,50

150,-

Dessertvin: Moscato d´Asti : 300,- x 0.25

75,-

(Evt. Øl og Sodavand samt Isvand er inkl.)

(Børn : Sodavand ad libitum under middagen: 150,-)​

Kaffe & The

50,-

1 gl. Cognac/Likør p.p. :

50,-

Egen Chokolade, Snacks :

0,-

Ialt pr. gæst :

950,-

Dette er KUN et eksempel. Der kan vælges menuer og vine på kryds og tværs. Kun Deres egne ønsker og behov sætter grænsen. Prisen inkl. moms, lokaler, fuld opdækning med hvide duge og servietter, 3-armede sølvlysestager med hvide sterinlys, betjening, oprydning, rengøring osv osv. I dette eksempel medbringer værten egne blomsterdekorationer og chokolade til kaffen. På Slotspavillonen kan man feste til den lyse morgen idet vi ikke har lukketider, 8 timers festpakker el. lign. Find priser på festbar osv på vores Diversekort. Hver eneste fest på Slotspavillonen, er unik og individuel. Har De et budget kigger vi sammen på mulighederne.

Egen catering på Slotspavillonen?​

Ønsker De at bruge Slotspavillonen´s smukker rammer

men samtidig atmedbringe egen menu/buffet cateret udefra ?

I så fald tilbyder vi vores lokaler, opdækning, betjening, opvask & rengøring for 

Kr. 250,- per gæst

Oveni i dette beløb kommer der så drikkevarer, kaffe og evt. avec, bar og natmad

Ønsker De også at medbringe egne drikkevarer til festmiddagen koster dette Kr. 250,- per gæst (Eller De kan betale proppenge pr. flaske: Kr. 250,-/fl. og blot afregne efter brugte antal flasker vin)​

Vigtig info

Den caterede menu / buffet skal være forberedt eksternt

Cateringfirmaet skal overholde fødevarestyrelsens krav

Opvarming, nedkøling, anretningosv. kan naturligvis foregå i vores køkken.

Vi samarbejder med leverandør/cateringfirma/kokfør og under arrangementet

så at Deres selskab bliver fuldendt og resultatet det samme somvar det vores

eget kokketeam som havde stået for menuen.​

Booking af Slotspavillonen

Normalt foregår en reservation og efterfølgende afholdelse af arrangementet på følgende måde:​

  • Vores kunde kontakter os via mail og forespørger på dato, tidsrum, antal gæster og anledningen. Mange kunder stiller allerede hér de første spørgsmål vedr. muligheder, behov osv osv. Vi skal allerede hér oplyse at vores dage er delt op i frokost og aftenarrangementer. Frokostarrangementer er velkommen til at fortsætte festen i vores Skovturs hus med de to gammeldags keglebaner.
  • Vi svarer tilbage inden for 24-48 timer og meddeler om datoen er ledig
  • ​Vi aftaler et møde/rundvisning hvor alle spørgsmål bliver besvaret. Mødet afholdes hurtigst muligt idet datoen fortsat står ledig i vores system og dermed ikke er garanteret.
  • ​Rundvisninger samt møder afholdes mandage fra 11.00 til18.00
  • ​Ønsker vores kunde herefter at reservere Slotspavillonen senderman os blot en mail med bookingen.
  • Det er en god ide og stor hjælp at sende denne mail med den foregående mailkorrespondance vedhæftet. I specielle tilfælde kan vi tilbyde vores kunder at forhåndsreservere (uden depositum) en specifik dato i helt op til 5 dage.
  • ​Slotspavillonen fremsender herefter en opkrævning på depositum på 3-5.000 kroner.
  • Når beløbet er indbetalt er reservationen 100 % garanteret.

VIGTIGT: Det indbetalte depositum mistes hvis man efterfølgende vælger at kanselere reservationen! Vi giver prisgaranti! Også hvis arangementet først er det efterfølgende år. Kunden skal dog huske at printe de relevante menukort, vinkort,prislister osv.​

  • Det endelige møde vedr. samtlige detaljer, menu, vine, bar osv afholdes når kunden beder om det. Det er ved dette møde at arrangementet planlægges ned i mindste detalje. Det er vigtigt at kunden forinden har gjort sig sine overvejelser om arrangementet, besluttet sig for menuen og evt. har skrevet spørgsmål ned. Disse møder tager ofte helt op til en time.
  • Slotspavillonen fremsender herefter en detaljeret ordrebekræftelse.
  • Kunden bedes læse ordrebekræftelsen grundigt igennem ogherefter sende os et endeligt ”OK”.
  • En uge før arrangemenet beder vi om at modtage det endelige antal gæster. Det er dette antal der vil blive faktureret for, når regningen sendes.
  • ​Arrangementet afholdes.​​

Hvad siger vores gæster

Læs om vores gæsters fantastiske oplevelser, i vores idyliske kulisser

Bryllup

Vi kan kun give 5 stjerner til dette fantastiske sted. Bedste location, lækker mad, fantastiske tjenere.

Et specielt tak til en af ejerne, Rick. Alt har kunne lade sig gøre. Alt er blevet som aftalt og endda mere til.

Vi anbefaler dette sted til både bryllup, fødselsdag eller anden særlig begivenhed.​​

​Gunder

Via Tripadvisor

Et fremragende....

...sted hvor vi var til rund fødselsdag. Mget spændende historie om dette sted. Læs selv. feks på nettet. (Matador skal selvfølgelig nævnes).

Ligger meget romantisk tæt ved sø og midt i skoven. Kun 16 km fra København C. 25 min med s-tog og 20 min gang, hvis det er det man vil.

Dejlig mad og drikke. Rare værtsfolk. Et besøg værd.

Jan W

Via Tripadvisor

Best view on Bagsværd Sø

The view out across Bagsværd Sø is superb whilst you eat a delicious Brunch.
The table service by Rick (an Aussie living in Denmark for many years) was friendly and he adapted the menu to accommodate the request of one of our party who doesn't like seafood, by making some alternative Smørrebrød.


If you have time you can catch the pleasure cruise around the lake, that departs from the Slotspavillon hourly in season.

Kevin D

Via Tripadvisor

Vores historie

Aldershvile Slotspavillon ligger i den smukke Aldershvile Slotspark, der med sine store plæner, kanaler og broer dannede ramme om Aldershvile Slot, som blev bygget i 1790erne, nedbrændte i 1909, og i dag kun har murene stående tilbage.

Matador

Aldershvile har altid været et yndet udflugtsmål. Gæster kommer fra nær og fjern for at nyde den romantiske Slotspark, hvor scener af TV-serien Matador blev optaget.

Kontakt

Aldershvile Slotspavillon

Slotsparken 30
2880 Bagsværd - Se pavillonen indefra

Phone: +45 44 98 00 30

E-mail: ​admin@slotspavillonen.dk